Friday, December 10, 2004

問我

終於大功告成! 今天是遞交論文的日子,過去三個月緊密的工作時間表終可成為過去。應該算是鬆一口氣的,但心情竟然不見得特別輕鬆。論文錯漏百出,每一個程序都要來來回回做很多次,真的得累呢!而且這幾個月的心跳已經正常地加速了,需要點時間才能調節過來。接下來就是等二月的VIVA exam,希望一切順利,不要再「來來回回」做幾次就好了。 一直很想藉這未來幾個月時間,讓自己可以很百無聊賴的休息一下。在這「後論文時期」,我卻在掙扎──掙扎在閒懶與勞碌之間,在卸下與裝備之間。 近日聽到電台傳來有關香港的新聞,雖然身在倫敦,但已足以叫我感到很窒息──窒息一半源自客觀環境,一半源自內心掙扎。 西九龍計劃蠢蠢欲動、紅灣半島拆卸在即、領匯的官商利益輸送、退休公務員從商的利益衝突......每每令我感到很沮喪。香港這小小的土地,好像一片片被賣到商人手上,政府官員無能且無心,作為小市民的,對於自己的家園,好像沒有任何參與的權利,那可以怎樣呢?從地理角度,我已經離開香港很遠,我大可以逍遙地置身事外;以一般香港人的心態,我要面對和處理的生活細節多的是,那有空間去思想這些自己沒法控制的政經事。 常言道,星火燎原。 常問道,我是誰? 問我歡呼聲有幾多 問我悲哭聲有幾多 我如何能夠一一去數清楚 問我點解會高興 究竟點解要苦楚 我笑住回答 講一聲 我係我 我係我。 為自己的城市歡呼的我,也會為自己的城市憂愁的我。 面對前路,常常都有兩種張力:在我可以選擇的情況下,到底我想要的,是輕輕鬆鬆地過些閒懶寫意的日子;還是千斤擔子兩肩挑,任重道遠地實踐基督徒作鹽作光的使命?到底有否一條介乎兩者之間的路? 面對自己知識和技巧上的窮乏,若不(就算)好好裝備自己,憑我一己小小的力量,我能為這城市做什麼呢? 也許我把自己看得太重要了。大部份人都是沉默的一群,我想怎樣?管我喊到聲嘶力竭,這世界能改變多少?我憑什麼想為世界帶來些什麼改變? 無論我有百般對 或者千般錯 全心去承受結果 面對世界一切 那怕會如何 全心保存真的我 真的我。 真的我在哪裡?她每日好像都在變,變幻好像原是永恆。 問我得失有幾多 其實得失不必清楚 我但求能夠一一去數清楚 願我一生去到終結 無論歷盡幾許風波 我仍然能夠講一聲 我係我 眾裡尋她千百度,驀然回首,那人卻在燈火闌珊處。 P.S. 「問我」-對黃霑先生遲來的悼念

11 comments:

Unknown said...

「管我喊到聲嘶力竭,這世界能改變多少?我憑什麼想為世界帶來些什麼改變?」

大概,你和歷代先知的感通又邁進一步。作時代的先知,也許就是這樣螳臂擋車。我不能做些甚麼,也做不成甚麼,種子是撒出了,也許那零星卻不間斷的回應算是上帝給我們的安慰。

::Pakkin::
Visit Pakkin@Blog

Anonymous said...

讓身邊的事影響自己,做個有感覺的人;還是cut off自己,讓身邊的事溜走?
很有同感,為身住的地方和人感到悲傷,可以做什麼,我真不知道。
昨日在的士上邊聽收音機播放香港新聞,心有點痛,默禱天上的神:「喂!大佬!d事可以唔關我事,不過我知一定關你事,你理下啦唔該。」

海浪

Dot said...

哇,pakkin, 唔好講到咁誇啦,
同歷世歷代的先知感通,我真係受唔起喎!
唔係扮謙,不過真係覺得自己無才無德....唉....

Unknown said...

車~
你估個個先知都覺得自己好得咩?咪又係一腔熱血死就死吧?
你咁熱血,呵呵,睇怕都係「死就死吧」那一款咯~

Yam 飲者 said...

哈,你今次大鑊喇!你一話自己無才無德無資格就大鑊喇。
希伯來聖經中,第一個話自己無才無德的人叫摩西:「嘩,我唔掂架,講野唔得,開口夾著利,搵第個啦。」
第二個叫以利亞:「唉,我死左好過,無鬼用,又唔夠以前D老世揮。」
仲有個叫以賽亞:「今次大單,我死硬啦,我咁口臭,又群埋成班口臭友。」
好似又有個叫亞摩斯:「老友,唔好咁講,我唔係呢行出身架,唔PRO架,我以前剪下樹頁咁架乍,不過老細係都要我黎。」
呢種人,要認真數,有排數。而家分分鐘加埋你。你大鑊囉。

Dot said...

哇...大佬呀, 你地一個二個猛咁嚇我,我好驚呀
咁我真係乜都唔掂呀嘛, 唔係講小喎.
你地一個二個記性超凡,精通天文地理,
我就正如pakkin話頭, 只得一腔熱血...
真係行先死先...哈哈....隨時做果種「出師未捷身先死」0既烈士啦
(咁就真係大鑊啦)

重有,剛剛呢個星期日,教會成班友鼓勵我去美國讀神學博士
講到好似上帝藉佢地個口說預言咁,
哇, 好得人驚啫....

我同上帝講, 如果佢包起我幾年,包讀書包食包住,
最好包起埋我父母的生活,
咁又唔錯噃....

Yam 飲者 said...

超!多餘!
1.摩西條友連熱誠都欠奉,放羊放左幾十年,根本一心準備收山,後來衰八卦之嘛 -- 如果唔去看那焚燒荊棘咪無事囉,係要多事。咁你話你個人係咪都零舍多事丫?係丫嘛!
2.讀甚麼Q神學博士千祈咪去美國,帝國主義到死,棧學壞,而且學壞左都唔知,仲以為自己個套係standard。
係咁多。

Dot said...

哇,飲者,咁超大反應呀....

你好似都係受過美國帝國主義影響過喎,
以你個人經歷體驗,係咪都係得出以上的結論?
咁...南美會唔會好些? :p

Anonymous said...

嘩!大家d 討論咁高層次.....
我只係想講小心身體!!唔好谷壞!!^o^
karrie

Dot said...

to karrie

唉...已經谷壞了.
我近這幾個星期,可能晚晚太夜瞓,皮膚差左好多,身體都還可以.
你都要小心身體呢.

Anonymous said...

Ha Ha!我呢身體剛剛修理好,在醫院小住了3天,叫做有個休息啦!
唔駛擔心,純粹個胃有小小唔舒服,依家ok喇!
不過明白到身體真係好重要,你唔休息,上帝就會用方法令你休息喇!
小心,小心!
karrie